19 mei 2015

MOEZEL wandeling 17/05/2015

Wandeling : Bullay- Marienburg-Zell-Merl

Vertrekpunt parking:  in Bullay aan de supermarkt Am Kleinebahnnhof 2

Lengte wandeling : 18,1 km.

Een beknopt plannetje vind je onder de link :

Routebeschrijving : ook deze route is niet echt aangegeven , ik probeer ze kort de beschrijven. Je  gaat eerst over de ijzeren brug naar de andere kant van de  Moezel , aan het einde van de brug de baan over steken en dan rechts omhoog richting Waldfrieden, vervolgens kom je langs Ehrenfriedhof Prinzenkopf , de Prinzenkopf Turm ( zeker opklimmen voor een prachtig uitzicht ) volgende aanknopingspunt Marienburg dan afdalen naar Zell waar je opnieuw de Moezel oversteekt via de voetgangersbrug. dan klimmen naar de Runde Turm Zell , verder klimmen naar Collis Turm. Dit kan je via Collis Steilpfad maar dat is enkel voor de durvers  en naar mijn mening niet echt aan te raden, er gaat een breed makkelijk pad naar boven waardoor de wandeling wel enkel kilometers langer wordt maar zeker veiliger. Collis Turm geeft je alweer een prachtig uitzicht over de omgeving. Afdalen naar Merl, vandaar opnieuw wat klimmem en door de wijngaarden terug naar Bullay.